Wednesday, May 2, 2012

BERSIH 3.0

Assalamualaikum.

da lama kan aQ tak update blog nie. maaf sekarang aQ amat sibuk dengan tahun terakhir aQ di BMI. seperti yang sedia maklum aQ sekarang sibuk dengan Final Year Project. jadi blog nie aQ terpaksa ketepikan sebentar. aktiviti blogging telah dipindahkan ke Blog FYP jemput lah melawat blog FYP aQ.. xdelah sehebat orang lain tapi cukup bg aQ bangga dengan diri aQ.

seperti yang digembar gemburkan tanggal 28 Mei 2012 baru BERSIH telah diadakan lagi sekali. dan buat kali ini juga ayah aQ dipanggil untuk standby. pada mulanya aQ x susah hati sangat sebab aQ ingatkan ayah hanya standby di Penang. Penang kan kuat jugak pembangkangnya. tup2.. pagi khamis aQ dapat kol bahawa ayah aQ ditugas untuk ke KL. hancur lebur hati aQ weh.. aQ susah hati sangat keselamatan ayah. ye aQ paham korang nak mempertahankan 8 tuntutan korang.. tapi itu aje ke caranya? dengan berhimpun? tak ke korang rasa menyusahkan orang lain? kalau korang berhimpun secara aman damai xpe.. tapi tahu sgt mentaliti orang mesia nie. tak penah nak amannya. akan ada jugak masa2 orang naik "gila" especially yg fanatik terlebih tu kan..  dan tugas polis untuk jaga keamanan. even konsert2 nyanyi melalak pun polis ditugaskan untuk menjaga.!

ye aQ tahu ramai sangat benci polis. tapi korang tak sedar diri, polis tu jugak akan bantu korang bila korang susah. dan aQ sebagai anak polis mesti sedikit sebanyak akan terasa ape yang orang kata terhadap pekerjaaan ayah aQ. hanya anak2 polis je memahami perasaan apa yang aQ lalui. aQ jadi sakit hati bila baca ape yg terpempang dlm FB or twitter. malah aQ ada berperang dalam twitter. tapi aQ x kisah aQ bagi je sape nak meroyan tu janji ayah aQ selamat.. yelah susah senang aQ family aQ orang pertama yg bantu and ada di sisi aQ.. diorang? time senang je muncul.. and hari nie aQ ade ternampak satu link tentang luahan anak polis. ape yang anak tu luahan kan sama sebijik ape yang aQ lalui. entahla nak jer kali nie korang nak berhimpun biar askar plak jaga. baru korang tahu langit tinggi rendah kalu askar da start kawal. btw, orang yang kene tngkap ngan polis tu dapat layanan 1st kelas tau.. siap dpt mkn, rehat rawatan free lagi.. tah2 itu yang korang nak kut? yg free bagai.. hahaha,, memalukan. bila dah start rusuhan muka tutup.. tak brani tunjuk.. bukan gentleman la weii.. and yang aQ dapat tahu sebenarnya yang tutup muka tu and wat kacau bilau adalah orang indon yang diupah.. sonok orang indon dah la diupah mudian boleh tengok lagi Malaysia yang dlu diorang sanjung kacau bilau..


nie luahan hati anak polis tu a.k.a aQ juga merasai ape yang beliau rasa:
Luahan Hati Seorang Anak Polis Yang Boleh Membuatkan Kita Menitis Air Mata

Sbg salah sorang anak kpd anggota polis sy ingin bersuara bagi pihak rakan2 sy...
Mmg negara ini negara demokrasi tapi xbermakna sikap puak pembangkang esp Bersih berhak memaki hamun sehingga mnjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan Anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini...adakah kami anak2 ANJING?
Tuduhan cacian yg xtrbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, xbole di percayai n sehingga xsgp sy menulis disini...
Berlinangan airmata sy bila melihat ada diantara anggota polis di pukul , di terajang seolah mrk xpunya sanak saudara n anak2 yg menanti kepulangan mrk dari bertugas...
Saban hari bila2 waktu yg kritikal spt bersih ini, sy sering trfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir krn ayah akan berhadapan dgn makhlok2 yg begitu bencikan tugas ayah...
Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak pembangkang? Apakah selama ini rezeki yg ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yg tidak halal semata2 mrk bekrja utk kjaan yg dipilih oleh rakyat?
Apa yg sy tahu setiap kali sblm ayah pergi bekerja ayah kami adikbradik bersama ibu akan brsalam n mncium tangan ayah, dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...JANGAN LAWAN IBU, DGR CAKAP IBU, JGN BIADAP DGN ORG LAIN, HORMATI HAK ORG LAIN n YG PALING2 TRGURIS DIHATI SY IALAH AYAH AKAN BRKATA JGN SESEKALI TINGGAL SOLAT KRN ITU ADALAH TIANG AGAMA KITE...
Sedangkn di luar sana , ayah dan rakan2 dicerca , dimaki , di ludah dan di pukul semata2 utk menjaga keamanan negara...anda yg brkelakuan demikian fikirla, dgn penghinaan yg sedemikian xkn kami anak2 anggota polis akan berdiam , mmbiarkan org tersayang dalam hidup kami di perlakukn spt haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI, seolah2 negara kite tiada undang2,, seolah2 anda semua tiada AGAMA, sehingga sgp mnghinam memukul, menerajang dgn niat kalo polis itu mati adalah kejayaan anda...
Inikah yg di katakn perjuangan menegakkn keadilan sedangkn keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak org2 yg cintakn keamanan anda ketepikan?
Maaf ..Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami thdp perjuangan puak anda krn kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu...negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...
Kpd ayah dan rakan2 polis ayah, sy amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas mnjaga keamanan negara...InsyaAllah ayah, sy akan belajar rajin2 supaya menjadi insan ygg berguna thdp agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah xperlu mngharongi lagi episod duka n hina ini....
Sy tetap berbangga dgn tugas ayah sbg anggota polis, yg sgp menggadai nyawa demi keselamatan negara.AYAH KAU LA WIRA KU....

1 comment:

Cik Canon said...

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang menetap di luar negara,saya malu dengan rakyat di negara sendiri terutamanya majoriti mereka yang terbabit pada hari itu ialah bangsa Melayu beragama Islam.
Jangan salahkan negara luar/rakyat beragama lain sekiranya mereka mengecop umat Islam pengganas.Dari mata kasar mereka,tingkah laku rakyat Malaysia yang terbabit dengan Bersih 3.0 sama ganasnya dengan rakyat di negara Mesir,Syria,dan beberapa negara lain yang memberontak secara ganas untuk mengguling kerajaan negara masing2.