Tuesday, November 9, 2010

Al-Fatihah

AL-FATIHAH
mohd luqman b razali
10 mei 1990 - 07 november 2010



kamu pergi juga ye angah.. cepatnya kau tinggalkan kami.. rasa mcm bru semalam je kite duk sma2. lepak sma2.. bergelak ketawa bersama2.. makan sesama (tringat ag angah puji biskut yg aQ wat sedap walaupun yg len kata x sedap..).. homestay sesama2.. macam2 ayat kau bwak kuar.. siyesly aQ masih belum dpt terima kenyataan yang kau da pergi angah.. memori terindah kite masih berlegar2 dalam kotak pemikiran aQ nie.. aQ redha dgn pemergianmu angah.. ini takdir yg telah ditentukan.. Allah lebih menyayangimu angah... cuma, aQ agak sebak bila baca balik msg2, gambar2, vdeo nasyid. aQ rasa mcm mimpi je semua nie.. masih berlegar2 lagi gemersik suara azanmu .. setiap kali azan berkumandang aQ akn nanges bersendirian.. aQ rindukan kau angah.. rindukan senyuman kau...rindu sgt2... terkilan sangat hri sabtu tu aQ x g jenguk kau angah.. padahal aQ dah thu ateh msg "klu dtg cakap ngan angah.. bagi angah sedar.." maafkan aQ.. dah banyak "hint" yg kau dah bg.. tapi satu pun aQ tak perasan kan.. bodohnya aQ!!!..

angah kau seorang sahabat dan abg yg baik.. selalu bimbing aQ.. selalu gembirakan aQ bila aQ sedey.. selalu dapat jawab setiap soalan yg aQ tanya.. sanggup tolong even kau dah penat kau xsihat.. aQ bangga dengan kau angah.. ramai yang menyanjungi keperibadianmu.. aQ bangga mempunyai sahabat dan abg mcm nie.. angah nak
tahu, ramai dtg ziarah angah.. sampai polis kene kawal ketat.. xpenah2 tau.. kalah perdana menteri.. angah, aQ bersyukur sgt, aQ sempat bergelak tawa dgnmu di saat2 akhir, sempat melihat dirimu.. sempat sembahyang utk kamu, sempat melihat kau dikebumikan.. sempat melihat kampung halamanmu angah.. semuanya telah tertulis.. aQ redha.. angah, semoga dirimu tenang disana ye.. doaku, senantiasa utkmu.. ampunkan salah silapku. nasihat, ilmu yg angah dah berikan adalah harta yg paling berharga yg xdapat diganti yang angah dah tinggalkan utk aQ. terima kasih angah..

*hensem angah masa nie.. mcm nk g akad nikah.. really miss u angah..




10 comments:

Miz KayNen said...

Yeke?Sampai polis jaga kat wad ICU?Sedihnye acu baca blog ni,acu pun nangis sama :'(
Mcmana la laungan azan arwah ye..
Dia baik pada semua org,psal tu ramai org sayang,ambil berat dan melawat dia masa tu.
Jangan sedih cek,dia tau nnt cek sedih.Be stong k.Doa byk2 k.
Mesti igt tau,Allah lebih sayang dia dari kita semua.
AL Fatihah..

Miz KayNen said...

Acu tgk arwah angah berbaju putih dan berkain pelekat tu,acu teringat arwah tok :'(

miss eyntan said...

acu: angah nie kami gelarkan imam muda.. arwah azan memang sedap sgt.. buat selama cek hidup nie hnya angah yg paling sedap laung azan.. baik orgnya.. asik senyum je.. dye susah ke senang ke dye senyum..

a'a.. tdi cek cari gmba angah sorg utk diupload kt sini cek pun tringat/terpikir arwah tok din. sama..

syazwan akid said...

:'(

Farhana said...

:'(...miss him so much...ya Allah golongkan dia dlm golongan beriman...jauhkan dia dr seksaan kubur...aminn....

azroy arman said...

al fatihah...wont be able to describe my feelings...i've promised not to cry anymore...but my tears would fall whenever i think of arwah...may Allah swt bless...

AeyRuLjOe said...

jangan salahkan diri Ruby tk baik....yang pergi biarkan pergi...kita yang masih ada didunia ni kena teruskan hidup.....im so sorry to read ur entry.....sedih lak aku...btw sabar banyak2

Nabil Hilman said...

salam, wlupun bru 3 bulan lbih je knal arwah, dr awal2 lg sy mmg kagum dgn akhlak dan penampilan arwah, sume org cte psal kbaikan arwah, sy pg UIA org ckp psal arwah, kt blog2 bnyk cte psal arwah, smpai ke UK pun same..subhanallah!

MyzaAli said...

Salam...semua tau arwah baik...sbg seorg shbt, sy pun mcm x prcy dia dah takde..kita sume doakan dia tau...luqman, we'll miss u :(

miss eyntan said...

AMINN.. moga2 kite smua tabah utk menghdapinya..
sama2 mendoakan yg terbaik buat arwah.. moga rohnya dicucuri rahmat, ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. insyaallah.. satu hari nanti kita mungkin bertemu arwah di sana kelak..